Groundforcek eta Aviapartnerrek Bilboko aireportuko handling lizentziak lortu dituzte datozen 7 urteetarako
Aenak osatu egin du handling lizentzia berriak ezartzeko prozesua, eta horrek aldaketak ekarri ditu aire-konpainiei lurreko laguntza-zerbitzua emateko zerbitzuan, arrapala kategorian, Espainiako Aenaren sareko 25 aireportutan. Guztira, 41 lizentzia berritu dira 7 urterako. Bilboko aireportuaren kasuan, lizentzia horiek Groundforce eta Aviapartnerren esku geratuko dira.
Trantsizioa, aireportuaren tamainaren eta operadore aldaketen arabera mailakatua izan dena, otsailean hasi eta apirilaren 24an amaitu da, trafiko gero eta handiagoko testuinguru batean inolako eragin operatiborik gabe, bidaiari errekorrarekin, segurtasun, kalitate eta iraunkortasun estandar altuak betez.
Lehorreko laguntza-zerbitzuen lehiaketa publikoak, arrapalako handling kategorian, besteak beste, honako zeregin hauek biltzen ditu: ekipajeen laguntza, pistako eragiketetarako laguntza, eta kargaren eta postaren laguntza, aireportuko terminalaren eta hegazkinaren arteko manipulazio fisikoari dagokionez. Prozesu horretatik kanpo geratzen dira erregaiaren laguntza-zerbitzuak, beste prozesu batean lizitatzen baitira.
Lehiaketa publiko hori trantsizio bat bermatzeko diseinatu zen, langileen lan-baldintzak errespetatuko zituena eta Aenaren Espainiako aireportuetako bidaiariei kalitate goreneko zerbitzua emango zitzaiena ziurtatuko zuena. Lehorreko laguntza-zerbitzuak arautzen dituen Europako eta Espainiako legediak ezartzen duenez, lehiaketa publikoak % 100 objektiboak, gardenak eta ez-diskriminatzaileak ziren hautaketa-irizpideak aplikatu zituen.
Maurici Lucena Aenako presidente eta kontseilari delegatuak aireportu-kudeatzaileak lizentzia horiek esleitzeko prozesuaren diseinuan eta ebazpenean izandako profesionaltasuna nabarmendu du: “Lizentzien eskualdaketa gorabehera operatiborik gabe gertatu da, eta hori goraipatzekoa da, handling zerbitzuak funtsezkoak baitira Espainiako aireportuek ondo funtziona dezaten”. Gainera, nabarmendu duenez, “lizentzia berri horiek dakartzaten betebeharren ondorioz, Aenak Espainian dituen aireportuak are lehiakorragoak izango dira”.
Lizentzia berriek handling-agenteen konpromisoak biltzen dituzte, zerbitzua hobetuko dutenak eta, beraz, bidaiariek hautematen duten kalitatea hobetuko dutenak, hala nola ekipajeak entregatzeko denbora. Gainera, hobekuntza handiak dakartza handling ekipoen ingurumen-jasangarritasunean: hirugarrenentzako arrapala-operadoreen flotaren % 80 elektrikoa izango da 2024an eta % 88 2030ean. Gainera, 2024an flota jasangarria % 99,23ra iritsiko da, eta 2030ean % 100era.