“Bilbao Bizkaiaren konektibitate-estrategia globala ikaragarria da”
Routes Europe 2024k Europako aire-konektibitatearen etorkizunean garatzen eta inbertitzen duten airelineen, aireportuen, helmugen eta hegazkingintzako agenteen erabakiak hartzeko arduradunak bilduko ditu. Bilboko Aireportuko Ibilbideak Garatzeko Batzordea apirilaren 22tik 24ra bitartean Aarhusen (Danimarka) egingo den ekitaldi handi honetan izango da, lurraldearen konektibitatea sustatzeko. Steven Smallek, ekitaldien zuzendariak, elkarrizketa esklusibo bat eskaini digu, aurtengo berrikuntzak, gaur egungo Europako aire-sektorearen egoera, eta Bilbao Bizkaiaren aireko konektibitateari buruz duen iritzia errepasatzeko. “Zuen helmugarako bisitarien fluxua handitzeko estrategia integrala ikaragarria da: lotutako airelineekin etengabeko elkarrizketak, komunikabideetan eragina duten pertsonekiko konpromisoa, touroperadore eta bidaia-agentziekin lan egitea, eta kontsumitzaileentzako zuzeneko marketin digitala. Marketin motarik onena, azken batean, helmugarako aireko konektibitatea handitzea dela uste dute, eta Routes konferentzien garrantzia nabarmendu dute helburu hori bultzatzeko”.
Galdera: Zer berrikuntza ditu Routes Europe 2024-k?
Erantzuna: Aurten, Ongi etorri harrera ekitaldiaren aurreko egunean egingo da, Routes Europe zentralean. Lehen networking-ekitaldia lekuz aldatzean, ordezkariak egunean jarri ahal izango dira sektoreko bazkideekin lehen negozio-egunaren aurretik, eta denbora gehiago izango dute erakusketariak bisitatzeko ekitaldian zehar.
Gure erkidegoaren iruzkinen ondorioz, ekitaldirako izena emateko sistema berri batean ere inbertitu dugu. Sistema berria probatu genuen Routes Americasen joan den hilean Bogotan eta iruzkin izugarri positiboak jaso genituen prozesuari buruz. Azken finean, inbertsio hau ilarak murrizteko eta networking denbora maximizatzeko egin dugu.
G: Zenbat eragilek eta zein profiletakoak parte hartuko dute aurtengo ekitaldian?
E: Aurreko parte-hartzaileen % 60k baino gehiagok industriako bazkideekin ibilbideak garatzeko jarduerak nabarmen igo direla azken sei hilabeteetan adierazi dute. Gure komunitateak interakzio horiek lortzeko foro eraginkor eta kolaboratibo bat eskaintzen jarraitzea oso garrantzitsua da gure negoziorako.
Hilabete honen amaieran 1.000 arduradun baino gehiago hartuko ditugu Aarhusen, ibilbideak garatzeko komunitatearen erabakiak hartzeko. Eskualdeko airelinea nagusietako 95 baino gehiagoko lehendakariordeek eta sareak planifikatzeko buruek hiru egunetan negoziatuko dute aireportuetako eta helmugetako bazkideekin. Eskualdetik kanpoko airelinea asko ere egongo dira ordezkatuta, hala nola AirAsia, American Airlines, China Southern Airlines, Delta Air Lines eta WestJet.
G: Zein izan da Routes-en bilakaera azken urteotan?
E: Routes ekitaldiak zentratu egin dira, eta oraindik ere zentratzen ari dira, aire konektibitatea bultza dezaketen alderdi interesatuak batzeko. Azken urteotan, gure ekitaldietan ordezkatutako helmugen kopuruak gora egin du. Gure airelinea elkartuek etengabe nabarmentzen dute aireportu baten eta helmuga baten arteko lankidetza funtsezkoa dela ibilbideen garapen iraunkorrerako. Bilbo ikuspegi horren adibide zoragarria da.
G: Zein da gaur egungo Europako aire-sektorearen egoera?
Abiazioaren sektore europarrak hainbat erronka arauemaileri egin behar die aurre, gobernuek ingurumen-kezkei aurre egiteko neurriak aldarrikatzen dituzten heinean. Sektorea eraldatzeko asmo handiko helburuak eta ekimen aitzindariak ezartzen ari den eskualdea da, abangoardiako teknologietatik esparru politiko sendoetara. Erakunde gisa, uste dugu garrantzitsua dela gure ekitaldiek foro bat eskaintzea, non praktika onenak partekatu ahal izango diren, azken batean, sektorea ingurumen-helburuak azkarrago lortzera eramango dutenak.
G: Bilboko Aireportuko Ibilbideen Batzordeak urteak daramatza Routesera laguntzen lurraldearen konektibitatea sustatzeko. Zer deritzozu Bilbao Bizkaiaren egungo konektibitate-estategiari?
E: 2018an Routes Europeren anfitrioia izan nintzenez, oso ondo ezagutzen dut Bilbo helmuga gisa. Mundu mailako hiri-eraldaketaren adibide bat da, eta ezaugarri berezi eta bakar batzuk mantendu ditu, hala nola Guggenheim museoa eta Alde Zaharra.
Bisitarien joan-etorria handitzeko estrategia integrala ikaragarria da: lotutako airelineekin etengabeko elkarrizketak, komunikabideetan eragina duten pertsonekiko konpromisoa, turismo-operadoreekin eta bidaia-agentziekin lan egitea, eta kontsumitzaileentzako zuzeneko marketin digitala. Marketin motarik onena, azken batean, helmugarako aireko konektibitatea handitzea dela ulertzen duzue, eta hori lortzeko Routes konferentzien garrantzia nabarmendu duzue.
Bilbora noa oporretan lagun batzuekin maiatzaren hasieran. Negozioetan bakarrik egon naizenez, irrikitan nago hiria eta eskualdea erritmo mantsoagoan esploratzeko.